Tentang Jurnal Ini

Fokus dan Ruang Lingkup

The aim of the Euclid, p-ISSN 2355-1712 dan e-ISSN 2541-4453, is to provide an nasional forum for the sharing, dissemination and discussion of research, experience and perspectives across a wide range of pure and applied mathematics, education, teaching, development, instruction, educational projects and innovations, learning methodologies, new technologies in mathematics education.

The Journal invites original articles and not simultaneously submitted to another journal or conference. The whole spectrum of research in pure and applied mathematics, and mathematics education are welcome, which includes, but is not limited to the following topics:

  • Mathematics Learning Model
  • Assesment and Evaluation in Mathematics Teaching
  • Design/Development Research in Mathematics Education
  • Mathematics Ability
  • ICT in Mathematics Education
  • Ethnomathematics
  • Applied Mathematics: Environmental Mathematics, Industrial Mathematics, Computational Mathematics, Mathematical Economics, Financial Mathematics, Statistics; 
  • Pure Mathematics: Algebra, Geometry, Analysis, Discrete Mathematics/Combinatorics.

Papers published in the six-monthly journal (January and July):
(1) report evaluation and research findings;
(2) treat conceptual and methodological issues; and/or
(3) consider the implications of the above for action; and/or
(4) an extensive book reviews section and also occasional reports on educational materials and equipment.

 

Euclid p-ISSN 2355-1712 dan e-ISSN 2541-4453, bertujuan untuk menyediakan forum nasional untuk sharing, diseminasi dan diskusi penelitian, pengalaman dan perspektif di berbagai bidang matematika murni dan terapan, pendidikan, pengajaran, pengembangan, pengajaran, proyek pendidikan dan inovasi, metodologi pembelajaran, teknologi baru dalam pendidikan matematika.

Euclid menerima artikel asli dan tidak diserahkan secara bersamaan ke jurnal atau konferensi lain. Fokus jurnal adalah penelitian dalam matematika murni dan terapan, dan pendidikan matematika. Ruang lingkup pada topik berikut:

Model Pembelajaran Matematika
Penilaian dan Evaluasi dalam Pengajaran Matematika
Desain / Pengembangan Penelitian Pendidikan Matematika
Kemampuan Matematika
ICT dalam Pendidikan Matematika
Ethnomathematics
Matematika Terapan: Matematika Lingkungan, Matematika Industri, Matematika Komputasi, Matematika Ekonomi, Matematika Keuangan, Statistik;
Matematika Murni: Aljabar, Geometri, Analisis, Matematika Diskrit / Kombinasi.


Artikel diterbitkan dalam jurnal enam bulanan (Januari dan Juli):
(1) melaporkan evaluasi dan temuan penelitian;
(2) menangani masalah konseptual dan metodologis; dan / atau
(3) mempertimbangkan implikasi dari tindakan di atas; dan / atau
(4) bagian ulasan buku yang ekstensif dan juga laporan berkala tentang materi dan peralatan pendidikan.

Proses Peer Review

Submitted papers are evaluated by anonymous referees for contribution, originality, relevance, and presentation (double-blind review). Reviewers will consider the feasibility of the articles viewed from the suitability of title, abstract, introduction, discussion and conclusion. The reviewer will also see the originality and reference quality of each article to be published. The Editor shall inform you of the results of the review as soon as possible, hopefully in 30 to 60 days. Plagiarism detection of articles in this journal is carried out by using plagiarismcheckerx.com (Web Checker) and Mendeley as a Tool Reference Manager. 
 
Setiap artikel yang disubmit akan dievaluasi oleh animous reviewer terkait dengan kontribusi, keaslian, relevansi dan tampilan (double blind review). Reviewer akan mempertimbangkan kelayakan artikel dilihat dari kesesuaian judul, abstrak, pendahuluan, pembahasan dan kesimpulan. Reviewer juga akan melihat originalitas dan kualitas referensi dari setiap artikel yang akan dipublikasikan. Editor akan memberitahukan hasil review sesegera mungkin, kurang lebih dalam 30 sampai 60 hari. Penetapan plagiarisme artikel dalam jurnal ini dilakukan dengan menggunakan plagiarismcheckerx.com (Web Checker) dan Mendeley  sebagai Tool Reference Manager.

Frekuensi Penerbitan

Jadwal penerbitan 2 kali setahun yaitu bulan januari dan juli.

Kebijakan Open Access

Open Access Policy

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.


Jurnal ini menyediakan akses terbuka yang pada prinsipnya membuat riset tersedia secara gratis untuk publik dan akan mensupport pertukaran pengetahuan global terbesar.


Sejarah Jurnal

Meningkatkan profesionalisme para dosen dan akademisi di bidang matematika dan pendidikan matematika dalam publikasi ilmiah